petak, 14.06.2013.

PRAVI PATRIOTI




Zatražio bih vašu pomoć u rješavanju jednog logičkog paradoksa koji mi ometa normalno funkcioniranje mozga. Naime dao sam si par dana odmora od Dnevnika i domaćih portala te osluškivao razne groteske koje su pogodile stanovnike Turske, SAD-a, Sirije, Rusije, Grčke... Uza sav taj globalni kolaps čovječnosti na trenutak sam čak spustio gard i dopustio si trenutak blaženstva uz misao kako 'kod nas ipak nije toliko loše'. Ali danas sam se mentalno vratio u Hrvatsku i nakon desetak minuta 'ažuriranja' aktualnosti ekspresno mi se vratio bijes i tjeskoba. Ne da mi se nabrajati konkretne primjere idiotizma, o većini sam već pisao traktate i ne želim postati elektronički papagaj. Pomislio sam da ako ikada fizičari uspiju otkriti stvarne granice Svemira trebaju nakon toga započeti puno kompleksniji projekt otkrivanja granica ljudske gluposti. Zamišljam modificiranje onog akceleratora u CERN-u na način da sa jedne strane lansiraju prosječnog hrvatskog ljevičara a sa druge desničara i promatraju rezultate njihovog sudara...

Nažalost ovaj tekst će biti tematike 'lijeva-desna, jen-dva-tri'. Vrtio sam u glavi sve deklarirane ljevičare koje znam i svi oni, uključujući mene, se drčno deklariraju kao patrioti. Svi desničari koje znam, mada priznajem kako oni čine manji postotak mojih 'društvenih mreža', se također deklariraju kao patrioti. Također svi oni kandidati za koje mi svi skupa glasamo se deklariraju ko patrioti. Svi kandidati na lokalnim razinama tom epitetu dodaju još i pridjev 'lokal'. Čekaj... 'lokalni' je pridjev, a 'lokal' je skraćenica koja je zapravo prefiks ali nisam siguran je li još uvijek pridjev... Whatever (kad može premijer koristit engleske izraze mogu i ja). Gdje smo ono bili? Patrioti! Da, sve sami patrioti...

E tu dolazim do problema sa početka ove priče. Naime ako smo baš svi patrioti kako je uopće moguće da nam je država u ovakvome stanju? Takav rezultat je jedino moguć ako smo loši patrioti, lažni patrioti ili ako smo jednostavno nesposobni i glupi. Svjedočili smo kroz zadnji tjedan barem po jednoj javnoj povorci lijevih i desnih patriota. Mislim kako su razlozi isto bilo neki matematičko-logički problemi. Nešto u stilu da je Bog rekao kako je Mate + Tika = matematika i da ne može nikako bit Mate + Mišo, jer ta kombinacija prijeti plasirati metak u srce temeljima društva... Nemam ništa protiv bilo kakve vrste javnih izražavanja mišljenja (ako ne uključuju kamenje i slične naprave) ali zašto se patrioti sa obe strane ne udruže i zajedno protestiraju nešto što nam doslovno prijeti temeljima društva. Točnije suverenitetu infrastrukture. Želim vidjeti nadobudnu mladež koja pušta preplašene golubice iz zagrijanih kutija tik uz dvije ocvale lezbijke koje se ljube ogrnute duginom zastavom kako zajedno marširaju 'U IME AUTOPUTA'. Toliko smo se zaokupili usvajanjem našeg fiktivnog potomstva da smo zaboravili na činjenicu kako će jedno javno dobro, koje su sufinancirale stvarne generacije naših sugrađana, biti 'usvojeno' od strane neke ekonomske 'Brangeline'...

Čini mi se kako je problem u tome što obje strane spektra za sebe zadržavaju misao kako su 'samo oni pravi patrioti' te kako je tek njihova vizija patriotizma 'ispravna'. Bojim se kako živimo u državi gdje imamo patriotsku verziju Sunita i Šiita, koji 'logički' pripadaju istoj ideji ali se vječito kolju odbijajući prihvatiti činjenicu kako je zajednički interes vrijedniji od detalja osobnih razlika. Uostalom, zašto bi surađivali, kada na drugoj strani sigurno nisu oni 'pravi patrioti'.

< lipanj, 2013 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30


Ovaj blog se u jedno romantičnije doba zvao 'Gdje pingvini lete' ali bojim se kako je vrijeme nježnosti iza nas...

Josip Vujčić

josip.vujcic@gmail.com








Creative Commons License


FILMOTEKA: