utorak, 03.12.2013.

ODLAZI CIRKUS




Ostao sam zakinut za željeni mirovniski plan. Nadao sam se legalizaciji gay braka koji bi mi omogućio da 'upecam' Zvonka Špišića ili bar Zrinka Tutića za supruga pa nakon njihove smrti naslijedim sva autorska prava i živim bezbrižno negdje blizu mora u Makarskoj i jebivjetrim na račun ZAMP-a. Sada mi je taj plan pao u posvećenu vodu jer je Alka Vuica svoja prava davno prodala Jugotonu a Vjekoslava je zauzeta. Nemam izbora nego počet radit i zarađivat, a tako sam se nadao nastavku izležavanja...

Pišem gluposti jer mi ozbiljne teme stvaraju želučani kamenac. Nisam od onih koji misli kako je jučer počeo armagedon niti od onih koji najavljuju selidbu u neku zapadnu državu (ili barem Istru). Zgadilo me puno više stvari od samog rezultata referenduma, koji je u baš svakom aspektu bio predvidljiv i očekivan. U nekoliko zadnjih tjedana je na površinu isplivalo ono najgore od našeg društva, sa jedne strane se netolarancija upakirala u ljubav a sa druge u intelektualizam. Ne izjednačavam obje strane, to je loša metoda koja je uništila američku medijsku sliku, ali izjednačavam one najgore ekstreme. Ne želim se više baviti ovom religijsko-tradicionalističkom stranom jer sam nevjernik kojemu tradicija nikada nije predstavljala nešto posebno važno i moja naklonost prema njoj se uglavnom svodi na hvaljenje Giggsa, Gerrarda i Tottija za vjernost svojim klubovima ili pokoji estetsko-folklorni običaj koji uveseljava narod. Ranije sam srao hektolitre verbalnog proljeva o promjenjljivosti tradicije, a jedino što još želim dodati jeste kako me frustriraju priče koje slave 'tisućljetnu tradiciju našeg naroda' a pri tome se potpuno ignorira zadnje stoljeće. Lijepa i nadasve korisna tradicija koju pamtim iz djetinjstva su bile dobrovoljne radne akcije čišćenja okoliša i žao mi je što se u novijoj povijesti odbijaju kao 'tekovina komunizma'. Ako je jedan sistem upravljanja narodom bio loš ne znači da je baš svaki aspekt života u njemu bio podjednak. I prije nego me počastite epitetom na tragu 'YUtarnjeg' želim reći kako me podjednako frustrira 'Pavelić jugend' iz Dalmacije (kojima bi stvarno profesori povijesti trebali objasniti u kojoj su državi živjeli njihovi pretci za vrijeme NDH) kao i mladež ispod trideset godina koja 'pati za Jugoslavijom'. Takve nebuloze mogu isključito shvatiti kao neko pomodarstvo, jer sa razumom nemaju pretjerano dodirnih točki.

Žalosno mi je čitat komentare ili članke 'nadobudnih osviještenih intelektualaca' koji sve one koji su glasali ZA na ovom referendumu časte nazivom 'debili' a one koji nisu izašli 'kreteni'. A mamojebačkim izjavama neću poklanjati vrijeme. Moj osobni stav je bio kako smo kolektivno svi IZGUBILI onog trenutka kada je referendum službeno raspisan. Razlog je jednostavan – dopustiti većini da glasa o pravima manjine spušta cijelo društvo na nižu civilizacijsku stepenicu. I tu je priči kraj. Čak da je opcija PROTIV odnijela veliku pobjedu, svi bi i dalje bili gubitnici. A činjenica kako se i nakon referenduma nastavlja kantoniziranje i vrijeđanje između 'zaraćenih tabora' samo ide u prilog onima kojima je primarni cilj bio podijeliti i preokupirati narod dok se bave (sebi) puno važnijim poslovima. Cijela ova priča ostavlja gorak okus u ustima. Smijao sam se na hvaljenje 'tabora PROTIV' kako je sjajan posao odrađen u samo dva tjedna. Nisam mogao vjerovati da se doslovno čekao zadnji trenutak za pokušaj 'edukacije naroda' o jednoj osjetljivoj temi. Smijao sam se jer sam stekao dojam kako su svi ti 'nadobudni intelektualci' skoro pola godine sjedili na kavama uvjereni kako do referenduma neće doći. Ako je takav slučaj onda su uistinu nevjerojatno kratkovidni. A danas su im krivi 'debili' i 'kreteni' a ponajmanje krive ekipu koja je omogućila ovako smješan referendum zbog straha za vlastite guzice i poticaje iz Bruxellesa.

Na kraju smo svi izgubili. Vlada je dobila 'po nosu' od Crkve, Crkva je popušila pravo za pozivanje na '90% stanovništva' kao svojih slijepih sljedbenika, naš novi 'Tea Party' je razbjesnio medije i slijedi im ekspresni put natrag u anonimnost, porezni obveznici su spušili 50 milijuna kuna, turizam će osjetit 'uvrijeđeni ponos' međunarodne gay populacije a svi skupa smo se pošteno zacrvenjeli kao naša država na onoj karti o pravima seksualnih manjina. Zabili smo zadnji čavao u lijes teorije 'pokojnog Doktora' kako 'ovo nije Balkan'. Geografski smo uvijek bili Balkan a sada smo, bez trunke sumnje, dokazali kako smo i kulturološki čistokrvni Balkanci. Zato budite silni i dobro mi stojte, jer samo štakori napuštaju brod koji tone.


< prosinac, 2013 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Ovaj blog se u jedno romantičnije doba zvao 'Gdje pingvini lete' ali bojim se kako je vrijeme nježnosti iza nas...

Josip Vujčić

josip.vujcic@gmail.com








Creative Commons License


FILMOTEKA: